Könyvjelzők és takarók

Kedves Olvasóim!

Akik követik a Tündérkert facebook oldalát, azok már tudják, hogy elkezdtem egy Kézimunkák A-Z nevet viselő blogot is szerkeszteni a Borsod Hírei nevű hírportálon. A Kézimunkák A-Z-ig, nem nehéz kitalálni a neve alapján, mindenféle kézimunkával foglalkozik, jelenleg azon vagyok, hogy a magyar tájegységek hímzéseiről egy-egy rövid ismertetőt írjak, úgymond áttekintésképpen mielőtt hozzáfognék azok hosszasabb elemzésébe. Ígéretemhez híven, melyet az első bejegyzésben tettem, igyekezni fogok heti legalább egy alkalommal írni a blogra.

A Kézimunka A-Z eddigi cikkeit ezen a linken érhetitek el: http://www.borsodhirei.hu/blog/blogger/listings/mistycangel
A Kézimunka A-Z facebook oldalát pedig itt: https://www.facebook.com/KezimunkaAZ?ref=hl
Ha lenne olyan, aki még nem követi facebookon a Tündérkertet, az erre a linkre kattintson: https://www.facebook.com/Tunderkert.viki?ref=hl

Elsőként egy papírvirágot szeretnék nektek megmutatni, melyet anyukámnak hajtogattam születésnapja alkalmából még februárban. Nagyon egyszerű technikával készült, nagyon szép lett és nagyon örült neki az anyukám. Külön tetszett neki, hogy a házban fellelhető minden jó illatú parfümből fújtam egy kicsit a virágokra, szóval úgy illatozott mint egy virágoskert :) A saját képem alatt megtalálhatjátok a virág szirmainak elkészítési technikáját, amikből tetszőleges számút összeragasztva készül el egy darab virág. IMG_9282.JPGtumblr_kydd64n6k31qb5sf1o1_r2_500.jpg
Sajnos tönkrement az egyik kedvenc zoknim, de örültem is neki, mert így készülhetett el az első zokniszörnyecském vagy inkább babám? Kinek mire hasonlít inkább, de mosolya és pihe puha tapintása biztosan elfogja bűvölni, azt akinek szánom :) A zoknit a sarokrészénél elvágtam és a lábfej részt tömtem ki, majd varrtam be a nyitott végét. Szemnek gombot használtam, de lefogom venni és hímezni fogom, ahogy a száját is, hogy biztonságosabb legyen, mert így félek hogy leesik és lenyelni a kisgyerek, akinek szeretném odaadni.IMG_9227.JPG
Még februárban készült el ez a széktakaró is, amit a keresztanyukámnak ajándékoztam névnapja alkalmából. Hasonlít a nagyikockához a minta, de nem az, hanem egy 3-al osztható szemszámmal kezdődő minta, ami 3 pálca, 3 láncszem váltakozásából áll, úgy, hogy minden második sorban a láncszemek felé kerül 3 pálca, a pálcák fölé pedig 3 láncszem. Még hármat fogok neki készíteni, és úgy tervezem hogy mindegyik egy külön szín árnyalatainak váltakozásaiból fog állni.IMG_9334.JPG
Nemrég találtam egy nagyon jó keksz receptet is, amihez pudingport kell használni. Finom és könnyen, gyorsan elkészíthető. A receptjét erről a linkről mentettem le magamnak: http://andi1976.gportal.hu/gindex.php?pg=35288890IMG_9454.JPG
Ősztől tartó project volt nálam, ez a nagyikockákból összehorgolt színes gyerektakaró. Egyetlen hiányossága, hogy a hátoldalára még varrnom kell egy megfelelő minőségű anyagot, hogy ne akadjon bele mindig mindenbe a minta adottságai miatt. Nekem nagyon tetszik, remélem másoknak is fog és hamar találok neki gazdát :)IMG_9480.JPG
Új évi mottóm: könyvjelzőt horgolni jó! Rengeteg szép mintát találni az interneten és pillanatok alatt kész vannak. Vitatható, hogy van-e értelme, hiszen ma már állítólag senki sem olvas könyveket, de szerencsére az ismeretségi körömben még szokás, és én is lelkes olvasó vagyok, ezért úgy gondolom, hogy nem lesz itt gond :) Eddig 3 könyvjelzőt sikerült elkészíteni, egy legyező mintásat, egy "LOVE" feliratosat és egy recemintásat. A jövőben sok más mintát is ki fogok próbálni, amit a rendszeres olvasók meg is tekinthetnek majd idővel :)IMG_9481.JPG
Most egy kendőt kötök, ami tulajdonképpen már kész lenne, ha nem rontottam volna el, így egy kis javításra szorul, de a legközelebbi blogban már a teljesen kész kendőt is megfogom tudni mutatni nektek. A mintája két szem összekötésével, majd ezt követően egy ráhajtással készült. A rojtozást tőlem szokatlan, új módon hurkokkal alakítottam ki és meg vagyok elégedve a végeredménnyel. Nektek hogy tetszik?IMG_9483.JPG
Igyekszem a lehető leghamarabb újra írni, de ennek a sok mindennek, amit megmutatok valamikor el is kell készülnie, és most csak a kendő van befejezetlenül. Talán ha lesz egy kis időm horgolok még könyvjelzőket, és megmutatom nektek a maiak mintáit és az azokét is.

$_57.JPG
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok mindenkinek, mert addig már biztosan nem fogok írni.

Üdv, Viki