2014 november - 2015 augusztus közötti munkáim

Kedves Olvasóim!

A Tündérkert Facebook oldalán megígértem, hogy még a hónapban írok egy bejegyzést. Kicentiztem, mint általában, de itt vagyok :)
Az utóbbi hónapokban kifogtam 1-2 időigényes munkát, így sehogy sem jutottam el odáig, hogy a bloggal foglalkozzam. Igyekeztem legalább annyit megtenni, hogy nyereményjátékokat hirdettem a Facebook-os oldalon, ami nagyon jó ötletnek bizonyult, szóval a jövőben is megfogom ismételni. A részleteket lentebb leírom, de haladjunk szépen sorban.

Tavaly télen kért meg rá a barátom munkatársa, hogy horgoljak neki egy tároló szettet. Aki kedvet kapna hozzá és megtanult négyzetet/kört/ellipszist horgolni, annak igazán nem lesz nagy mutatvány elkészíteni, mert ha kész az alap onnantól ugyanazzal a szemszámmal kell körbehaladni és meg is van a tároló oldala. Díszítésként egy szalagszerű csíkot horgoltam, amit körbekapcsoltam, majd rávarrtam egy horgolt virágot. Keresztanyukámnak is egy ezekhez hasonló tárolót készítettem karácsonyra. Nagy sikert aratott nálam az egyszerűségével, náluk pedig a szépségével :)1_1.jpgEgy kedves ismerősöm a kislányának szeretett volna ünneplős kardigánt horgoltatni, amit természetesen elvállaltam. Mintája végig sima hálós/rece minta, csak a zsebek készültek tömötten és a szegélyek. Mivel volt egy rakat horgolt virágom és díszért kiáltott a kardigán, rávarrtam egyet. Szerintem nagyon szép lett, visszafogott mégis elegáns, és ugye hogy kellett az a virág? :)2_3.JPGHorgoltam még egy bolerót és egy hajpántot is a kislányra, egy másik ismerősömnek pedig egy fehér alapú norvég mintás ujjatlan pulóvert kötöttem, de fényképet nem tudok róla mutatni. Abban maradtunk, hogy majd ők küldenek képet, hogy áll rajtuk felvéve a felső, így én nem csináltam külön képet, de kapni sem kaptam még :/ Megígérem pótolom a hiányosságot, ha tudom, de nem rajtam múlik...10dcd8076507b4757d0f7621fb1d319f.jpg Karácsonyra nem csak a keresztanyukámnak készítettem ajándékot, hanem az unokahúgaimnak és a barátnőimnek is. Legkisebb unokahúgom egy horgolt kendőt kapott (természetesen virágokkal díszítve), a középső egy farmerből készült patchwork párnát, a legnagyobb pedig egy ékszertartót, ami nem fogjátok elhinni, de tollasütőből készült! Egész egyszerűen az úgy volt, hogy nyáron játék közben kettétört a nyele, de a fejének semmi baja nem lett, és egyszer csak jött az ötlet, hogy milyen jó ékszertartó lenne belőle. 3.jpgimg_0058.JPG4_3.JPGAz egyik barátnőmnek sálat ajándékoztam, amiről már korábban is írtam itt: Mellény, táska, újrahasznosítás
A másik barátnőmet egy virágos szettel leptem meg, melynek tartalma: egy hajpánt, egy nyaklánc és két haj csatt. Szereti a csajos dolgokat, úgyhogy nagy volt az öröm, amikor átadtam :) 5.jpgAz új év elején mindig van egy kis szabadidőm, amikor a saját kedvemre köthetek,  horgolhatok, stb. Idén egy kendőt horgoltam, vékony, fekete fonalból, így télen nem, de átmeneti időben, esetleg hűvösebb nyári estéken hordható darab lett.6_3.JPGAnyukám születésnapja februárban van, ahogy munkatársamé is, és a Valentin napot se feledjük. Anyukám születésnapjára festettem egy szöveges képet, munkatársaméra horgoltam egy szívecskés nyaklánc-fülbevaló szettet, Valentin napra pedig aranyszínű tollal rajzoltam egy szöveges képet a barátomnak ajándékba. Azt hiszem többet kellene ilyen festett/rajzolt szöveges képeket készítenem ajándékba, mert mindenkinek tetszettek :)10968155_956391291068537_1172713871_n.jpg7_4.JPG10893731_953641131343553_1103133088_n.jpgNem a születésnapos munkatársam, hanem egy másik, akinek a testvérét Mónikának hívják, megkért tavasszal, hogy kössek egy párnát a  nővérének. Nem akarta túlbonyolítani a mintát, szóval abban egyeztünk meg, hogy bőven elég lesz, ha egy nagy 'M' betűt hímzek a párna elejére. Mondhatni kisujjgyakorlat volt elkészíteni ;)8.jpgA tavaszi udvar rendezés alkalmával rengeteg borostyántól szabadultunk meg, ami benőtte a kerítést és ahogy néztem, az jutott eszembe, mi lenne, ha megtisztítanám  a levelektől és kosarat fonnék belőle? Rögtön hozzáláttam és estére sikerült is befejeznem. Egyetlen hibája, hogy az alját valamiért nem a megszokott módon kezdtem, így egy kicsit ritkás lett, de a probléma orvosolható egy kis méretre vágott kartonpapírral, ha lesz :) 9_1.jpgPárom munkatársa, akinek a tároló szett is készült, talált a neten egy virágokból horgolt függönyt, ami annyira megtetszett neki, hogy egyből megkérdezte én tudnék e legalább hasonlót készíteni? Egy kis kutakodás után rátaláltam egy olyan oldalra, ahol lépésről lépésre, képekkel és leírással van bemutatva, hogyan készül ez a  sokféleképpen variálható függöny. Megosztom veletek is a forrásoldalt, de jelzem, angolosok előnyben! Flower Power Valance Tutorial
Szóval leírással a böngészőmben hozzáláttam a virágok horgolásának, de időigényesebb volt a megfelelő mennyiség elkészítése, mint gondoltam. Erről beszéltem a bevezető szövegben. Az első függönynek akkora sikere lett, hogy még kettőre érkezett felkérésem, amik azóta elkészültek és van még kettő, ami megbeszélés alatt áll.12_3.JPG13_3.JPGfuggony3.jpgVan olyan az olvasók között, akinek mondd valamit az énekesnő, Barbee neve? Nos, engem az a szerencse ért, hogy tavaly decembertől egészen a mai napig vele dolgoztam egy helyen, egész pontosan egy asztalnál, bár én többnyire Adrinak hívtam ;) Köztudottan imádja a Minion-okat, és megkért, hogy horgoljak neki egy Minion-os párnát. A párna június végén készült el, Barbee születésnapja pedig júliusban van, így megegyeztünk két másik munkatársammal, hogy legyen ez a szülinapi ajándéka tőlünk. Kicsit hamarabb adtuk oda, amikor még egyáltalán nem számított meglepetésre, így biztos, hogy a meglepetés és az öröm igazi volt. Ennyire még soha senki nem nyilvánította ki az örömét attól amit kapott tőlem! Ezt az élményt nagyon köszönöm neki! Jó volt vele dolgozni, nagyon remélem, hogy megtalálja számításait a jövőben :)11_3.JPGKeresztanyukám születésnapja is júliusban van, neki egy papírból font tárolót ajándékoztam :) 14_1.JPGJúliusban indítottam el első nyereményjátékomat is, melynek díja egy újrahasznosított dolgokból álló szett volt szívecskékkel és szalagmintával díszítve. Ebben a hónapban egy kicsit igényesebb díszítéssel, szintén újrahasznosított szett volt a nyereményjáték tárgya. Én 'Music is life' szettnek neveztem el. Szeptemberben is lesz játék, érdemes lesz figyelni a Tündérkert Facebook oldalát!15_3.JPG16_3.JPGAugusztusban egy fehérre fehérrel hímzett szettet készítettem és egy szintén hímzett mobiltartót.img_0140.JPG img_01f44.jpgimg_0146.JPGimg_0147_1.JPGJelenleg egy táskát horgolok és vár rám egy kötött sál is, na meg a karácsonyi ajándékok, amik remélem időben elfognak készülni. Nem merek ígérni, de azért legalább egy év végi bejegyzést mindenképp szeretnék majd írni. Figyeljétek Facebookon, mert megszoktam osztani ötleteket, mintákat, ha találok és persze a nyereményjátékot is ott hirdetem meg.

További szép estét kívánok :)

Viki