Újra itt! :) Part 1.

Kedves Olvasóim!

Rég nem jelentkeztem , aminek megvan a maga oka, de most megújult erővel itt vagyok! Legelső hírem, hogy létrehoztam a blog számára egy Facebook oldalt, amit a következő linken érhettek el:

http://www.facebook.com/Tunderkert.viki

Egyenlőre azonban gyerekcipőben jár az oldal, bár még a blog sem igazán nőtte ki magát, de haladni kell a korral és már egy ideje úgy látom, aki nincs fent a Facebook-on, az nem is számít élőnek, hát most már a  Tündérkert él és élni is fog Kedves Olvasóim! :) Szeretnélek titeket mindennap meglepni majd valamivel az oldalon, egy-egy ötlettel, mások alkotásaival, amik valamiért elnyerték tetszésemet,  hasznos videókkal és stb. Lehet, hogy  zenével is fogok nektek szolgálni, hiszen imádok zenét hallgatni, bár nem tartom valószínűnek, hogy mindenki
tetszését elnyerné, ha fémzenét linkelgetnék nektek, pedig ez is én vagyok  ;) Szóval tervek azok vannak, több is mint amennyit említettem, csak még nem tudom hogyan valósítom meg őket...

Mivel a blogra több mint egy éve nem írtam, ezt a lemaradást úgy döntöttem négy részletben fogom bepótolni, úgy, hogy egy héten egy részletet osztok meg veletek. Ebben a részben szeretném sorra venni a tavalyi év nyarán készített munkáimat.

Elsőként itt van ez a szerintem nagyon aranyos békás párna, amit az egyik barátnőm kért tőlem. Magát a párnát kötöttem, a békát pedig hímeztem, hímző pamut 4-es szálával, mert kötősből már elfogyott a zöldem. Mondanom sem kell, igencsak megfogyatkozott a hímző pamut is, de megérte, mert szép lett :) 2.JPGAkinek tetszik a béka erről a képről lenézheti a mintát. Eredetileg azt hiszem keresztszemes mintaként találtam rá, de én már megtanultam hogy kötésnél is hasznosítható épp úgy mint az egyszerűbb goblenek mintája (bár aki elég elvetemült hozzá kipróbálhat egy 32 színből álló legalább 500*500 szemes mintát is felhímezni kötött alapra, de hamar  abba fogja hagyni azt hiszem :D )béka.jpgA következő képen egy kötött gyerek táskát szeretnék mutatni nektek, melynek egyik oldalát szívecskékkel, másik odalát pedig csíkokkal díszítettem. A pántjához először horgoltam fehérrel egy egyráhajtásos pálcákból álló csíkot majd ezt horgoltam körbe piros láncszemekkel.3.JPGEzen a képen csupán a legyező minta gyakorlásának az eredményét láthatjátok. Sálat szerettem volna készíteni, de kevés lett a pamut, így egy táskát hajtogattam belőle, arról később fog szó esni, mert nem rég kapott el az ihlet, hogyan alakítsam át és nem akarok előreszaladni :)4.JPGA legyezőminta nagyon egyszerű és elég hozzá egy szín is, ha nektek úgy tetszik. Egy kis segítség hozzá: IMG_3321.JPGTavaly nyáron készült munkáim sorát ez a kék színekből összeállított patchwork párna zárja. Találtam egy nagyon jó kötéses könyvet a könyvtárban, abban voltak hozzá mintaleírások, illetve az alapmintákat ismertem. 5(2)_1.JPGA képen segítségképp megszámoztam az egyes mintákat és itt találhatók azok leírásai:
1. Lustakötés, általában így tanuljuk a kötést, simára sima szem végig minden sorban.
2. Rizsminta, 1 sima 1 fordított szem váltakozása úgy, hogy a következő sorban a simára fordítottat, a fordítottra pedig simát kötünk.
3. Csíkozott minta, ezt saját belátásom szerint készítettem, úgy,  hogy lusta és sima kötést váltogattam X soronként.
4. Létraminta, ezzel sajnos be fogok fürödni, mert a leírást nem találom akárhogy keresem, de az biztos, hogy csak sima és fordított szemek váltakozásával kell kialakítani, semmi extra nincs benne :)
5. Kockás minta, ez mellé viszont csatolom a képet lentebb!
6. Simakötés, ami 1 sima 1 fordított váltakozása úgy, hogy minden sorban simát kötünk a simára és fordítottat a fordítottra.
Nagyon fontos hogy a kockákat külön külön kell elkészíteni, aztán jöhet az összedolgozás olyan módon, hogy két egymás mellé kerülő kockát színével befelé fordítva összefogunk és a közös oldalt összevarrjuk/horgoljuk, kinek hogy tetszik, aztán ezeket a 'blokkokat' varrjuk egymáshoz hasonló módon.
A kockás mintához itt egy kép segítségként a vállalkozó szelleműeknek: IMG_3298.JPGEzzel el is érkeztem a mai bejegyzés végéhez, a következővel jövőhéten jelentkezm, amiben a tavaly őszi-téli munkáimat fogom nektek bemutatni :)

Jó olvasást kívánok mindenkinek és szép napot!

Viki