Újra itt! :) Part 2.

Kedves Olvasóim!

Ígéretemhez híven, újra jelentkezem egy bejegyzéssel, melyben a tavaly őszi-téli munkáimat szeretném bemutatni nektek!

Előbb azonban szeretném bejelenteni nektek, hogy a blog Facebook oldala 1 hét alatt sikeresen elérte a  63 kedvelőt, ami számomra nagy szó és ezer köszönet érte mindenkinek :) Hétfőn pedig elindítottam a filmhős figurák hetét, tehát egész héten olyan képeket fogok megosztani  veletek, amelyeken valamelyik film szereplőjének a kötött/horgolt mását láthatjátok majd. Ezek a képek természetesen a netről vannak, mert nekem ilyen munkáim (még) nincsenek.

Visszatérve a bejegyzés fő témájához, tavaly óta elég sok mindent kipróbáltam és megtanultam, amit ti is látni fogtok  az elkövetkezendő bejegyzésekben és ebben is.

Elsőként egy maradékból készült babacipőcskét mutatok nektek, amivel egy délután alatt készültem el, annyira könnyű volt megkötni. 5.JPGLeírását a Kötés-horgolás című könyvben találhatjátok meg:IMG_7848.JPG IMG_7846.JPGA következő képen egy kis újdonságot hoztam, bár én eddig is tudtam hímezni és varrni is tudtam, de még nem mutattam nektek ilyen munkákat, mivel senki nem kért tőlem ilyeneket. Tavaly ősszel fordult a kocka, az egyik ismerősöm azzal a kéréssel állt elő, hogy megtudnék e varrni neki egy szív alakú párnát és rá tudnám e hímezni az elejére, hogy "I LOVE YOU" ? Gondoltam miért is ne tudnám megcsinálni, csak 2 sablont kell hozzá szerkesztenem kartonból: egy szívet, ami magának a párnának a sablonja és a feliratot, olyan nagyra, hogy szépen illeszkedjen a szívbe, aztán mindezt kivágni.
A feliratnál mindig a betűket vágom ki, de nem azokat rajzolom az anyagra, hanem a negatívot, ami utánuk marad a kartonban. Az O betűnél pedig mindig hagyok a körívben alul és felül egy kis hidat, ami megtartja a középső kört, így nem kell utólag szenvednem, hogy vajon hova rajzoljam a belső körívet :) Azért sokkal egyszerűbb ez a módszer, mert gondoljatok csak bele, mennyivel nehezebb lenne magát a feliratot körbe vágni és minden betű közé hidat hagyni, hogy a betűk ne legyenek szanaszét, ami maga a káosz, mert akkor kezdődhet a centizgetés, hogy vajon egyforma távol vannak e egymástól, egyenesen állnak e és stb...
Segítségképp egy példa, bár ezt már direkt úgy készítettem, 1 sablonnal megoldhatom a párna szabásvonalának bejelölését és a mintázását is. IMG_7854.JPGÉs itt egy kép a szóban forgó szív alakú hímzéses párnáról: 6.JPGRögtön ezután, megint egy hímzéses feladattal láttak el. A barátom munkatársa szerette volna az autóját újrakárpitozni házilag és azzal keresett meg, hogy beletudnám e hímezni a háttámlákhoz kerülő részekbe az Opel márkajelét és nevét. Elküldte hozzá direkt az autó fémtábláját, hogy sablont tudjak csinálni úgyhogy igazán könnyű dolgom volt. Íme a végeredmény:7.JPGVégül, de nem utolsó sorban, a Színes Ötletek Blog  karácsonyi témájú bejegyzése adott nekem segítséget elindulni a papírból fonás útján. Az volt a témája, hogyan készíthetünk egy darab kartonból és pár fölösleges szórólapból díszkarácsonyfákat. A technikát ti is megtanulhatjátok, erre a linkre kattintva:
http://szinesotletek.blog.hu/2012/12/18/papirbol_font_karacsonyfa
Aztán annyira megtetszett a dolog, hogy elolvastam azt a cikket is, ami a kosárfonást mutatja be papírral, és az itthon lévő horrorisztikus szórólap mennyiségből, rögtön el is készítettem 2 kosarat. A kosárfonós bejegyzést ezen a linken érhetitek el:
http://szinesotletek.blog.hu/2012/09/19/kosarfonas_papirbol
Az én munkáim mindenféle gyakorlat nélkül így sikerültek, tehát könnyen megtanulható technikák és nagyon környezetbarátak, ezért is ajánlom mindenkinek, hogy legalább egyszer próbálja ki valamelyiket! :)8.JPG
A mai bejegyzés végéhez értünk, de jövőhéten megmutatom nektek az év eleji munkáimat, lesz hímzés, horgolás sőt még goblen is, ne hagyjátok ki ;)

Jó olvasást kívánok és szép napot!

Viki