Újra itt! :) Part 3.

Kedves Olvasóm!

Kicsit nehézkesen sikerült megszerkesztenem a mai bejegyzést,  mert elég zsúfoltra sikeredett a  hetem, de még időben vagyok :)  A blog Facebook oldalának kedvelői további 10 fővel gyarapodtak, ami lehet nem tűnik soknak, de én nekik is szívből köszönöm a csatlakozást! Ezen a héten kedvenc előadóimtól próbáltam meg zenét megosztani veletek az oldalon, de mondhatjuk úgy is, hogy ez csak a jéghegy csúcsa volt, mert hosszú még a sor, amit majd szeretnék folytatni, de jövőhéten úgy tervezem újrahasznosítási ötleteket fogok mutatni nektek,  nehogy megunjátok a sok zenét :)

A mai bejegyzés témája az év elején készült munkáim bemutatása, amit egy goblennel kezdek. Pontosan már meg sem tudom mondani milyen sokáig készült, de azt hiszem legalább 2 évbe telt mire befejeztem. Nagyon ügyesen fekete kongré anyagra kezdtem el úgy, hogy a minta sem volt rá előrajzolva, hanem külön a számítógépemen volt hozzá egy  kép amiről le kellett számolni hozzá a szemeket. Bevallom őszintén, hogy a keret szemek felvarrása után én egy darabig nem is  foglalkoztam vele, elment tőle a kedvem,  hisz nehéznek bizonyult, de amikor kiderült, hogy az unokatestvéremnek eljegyzése lesz és úgy döntöttem csak azért is befejezem, mert ez biztos tetszene neki! Szerencsére csak 3 színt kellett benne használnom, nem nehezítette még az is a dolgomat, így végül 2 hét alatt elkészült és tényleg nagyon örült neki :) Sajnos elég rossz  minőségű a kép amit mutatni tudok róla, mert telefonnal fényképeztem és így sikerült :9.jpgA valentin nap közeledtével úgy gondoltam, hogy készítek 2 szív alakú párnát 'LOVE' felirattal, hátha kelleni fog valakinek last minute ajándékként. (Az előző bejegyzésben mutatott sablon ezekhez készült.) Direkt nem csináltam őket teljesen egyformára, hogy, ha egy pár veszi meg mindkettőt, akkor megtudják különböztetni őket. Az egyik párnán laposöltéssel hímeztem ki, a másikon pedig láncöltéssel a feliratot. Mondanom sem kell, hogy a laposöltéses tovább készült, de a láncöltéssel is akadtak problémáim, mert a két szál mindig összecsavarodott, szokás szerint ^^ A lényeg viszont, hogy a végeredmény szép lett :) 10.jpgA következő munkám egy babatakaró volt, nem akármiből, egy pulóverből! Láttam már elég sok helyen, hogy a megunt pulóvereket újrahasznosítják, lebontják és a pamutot felhasználják valami másra, de nem volt bátorságom meg szivem szétszedni egy pulcsimat sem. Valahonnan azonban kaptunk egy csomag ruhát, amiben volt egy kék kötött pulóver ami senkire sem lett jó, na gondoltam itt az idő  kipróbálni,  hogy megy a bontás! Egy darabig elég nehezen ment, merthogy rossz irányból kezdtem el, aztán rájöttem a dolog nyitjára és ment mint a karikacsapás :) Sokat gondolkoztam, hogy mi legyen vele, aztán végülis a babatakaró mellett döntöttem, mert amit előzőleg csináltam, az sokkal kisebb lett mint szerettem volna, ehhez pedig rendelkezésemre állt, ha jól emlékszem 60 dkg pamut. A mintája nagyon egyszerű, az első sor végig egyráhajtásos pálcákból áll, a másodikban 1 egyráhajtásos pálca és 1 láncszem váltakozik, a következőkben pedig mindig úgy csináltam, hogy ahol az előző sorban láncszem volt, az felé került az egyráhajtásos pálca, a befejezésnél pedig újra végighorgoltam egyráhajtásos pálcával. Először mutatom milyen volt a pulcsi, aztán alatta láthatjátok majd a babatakarót :) pulcsi.jpg11(1).JPGMég tavaly, amikor az  Opeles kárpitot hímeztem, kaptam érte cserébe néhány előmintázott terítőt és párnahuzatot, de akkor félretettem őket későbbre. Márciusban épp nem volt semmi amit csinálnom kellett, de nem volt kedvem sem horgolni, sem kötni, így esett a választás arra, hogy a lentebbi képen látható kalocsai mintás párnahuzatot  kihímezzem. Rengeteg munkám volt vele és sok segítséget kellett kérnem a nagymamámtól, mert szerettem volna, hogy minden olyan színű legyen amilyennek lennie kell és egymás mellett is szépen mutassanak a virágok. Egyébként ez az első ilyen amit elkezdtem és be is fejeztem, eddig mindig félbehagytam a kalocsai mintás terítőket különböző okok miatt... (leginkább elfogyott a pamut vagy a kedv, de olyan is volt, hogy másba kellett belekezdenem, aztán elfelejtettem őket) De ez most itt van teljes pompájában, nekem nagyon tetszik, remélem nektek is fog :) 11.JPGAmikor közeledett az anyák napja, nagymamám pedig túl volt a tavaszi nagytakarításon megtalálta talán a legelső vagy a második abroszt, amin elkezdtem hímezni tanulni. Természetesen ez sem volt még befejezve és ide adta nekem, hogy tegyem el emlékbe, vagy ha szeretném fejezzem be. A virágok már kész voltak rajta, csak a szélét kellett volna körbecakkozni, ami mára már egy délutános munka volt, a kezdetek kezdetén viszont még napokba telt volna. Már akkor eldöntöttem, hogy mit csinálok vele mikor hazaértünk mamától. Gyorsan befejezem és anyák napjára megkapja tőlem ajándékba! Képzelhetitek mennyire örült neki, hiszen így is egy emlék volt számára, most pedig kiteheti és láthatja bárki aki bemegy hozzá és eldicsekedhet vele, hogy azt az ő unokája csinálta, akit ő tanított meg hímezni :) 12.JPGSajnos nincs több időm írni, ez a hét tényleg elég zsúfoltra sikeredett, ne haragudjatok! A következő bejegyzésben igyekszem minden munkámat bemutatni majd, amit tavasz óta csináltam, de lehet, hogy csak két részletben fog sikerülni, így a tervezett 4 részből valószínűleg 5 lesz. Végülis nem olyan nagy baj az, hiszen akkor jobban kitudom fejteni a mondanivalómat egy-egy munkámmal kapcsolatban és ti is többet olvashattok tőlem :)

Jó olvasást kívánok és szép napot!

Viki